måndag 16 november 2009

Im back - med koll på H2 ÖS

Jag är tillbaka. Har haft en del annat att stå i de senaste veckorna och då har bloggen fått stå tillbaka. Inser att jag kanske tappar en del läsare i och med denna oannonserade frånvaro och det är ju synd. Så klart. Jag skriver ju av mig å ena sidan för mig själv men å andra sidan för er och för att få reaktioner från er läsare. Nu tycker jag i och för sig att det är dåligt med kommentarer från läsare och uppmanar er härmed att kommentera mer. Det är kul.

Vad har hänt, ja en hel del så jag går inte tillbaka i historien, jag fokuserar på vad som hänt i H2 ÖS denna helg. Håll till godo.

Hammarby - Åkersberga, 10-7
Bajen ångar på och frågan är om någon kommer rå på dem. Det verkar krävas en hel del sjukdom/skada/frånvaro i Bajen för att något annat lag med flyt just den dagen ska rå på dem. Imponerande måste jag säga. Usla Ackers imponerar dock med sina sju kassar framåt. Undrar förresten om Micke Karlsson kommer lira denna säsong? Det vore kul med en saklig, kärnfull och korrekt rapportering i hans fall. Ska vi be IBM att skriva något? Jag gör det ju i och med detta inlägg. Så, IBM, uppdatera oss på Micke Karlsson -fallet (det lär de göra, de älskar ju att skriva om de grön-vita)!!!

Sundbyberg - Gottsunda, 9-6
Sumpan vinner och ligger nu på sjätte plats som ett av de fyra lag som ligger på tolv poäng. Mmm, jag sa det innan att Sumpan kommer att klara sig bra i serien. Underbart att få säga, "vad var det jag sa". Gottsunda hade jag dock inget att säga om, de var helt okända för mig innan serien startades. Tycker att de verkar göra bra ifrån sig även om det knöt sig ordentligt i denna fight. Tänker på deras 0-5 i baken i andra perioden. Det är där man torskar denna match.

Södertälje - Nynäshamn, 7-6
Elva U2:or, varav sju av dem i andra perioden. Hmm. Läste på IBM att Gustaf Ericson (ex-AIK) tyckte att Nynäs spelade på gränsen hela tiden och att matchen blev sönderryckt i andra perioden, well... Jag kan förstå den söderryckta kommentaren OCH jag kan förstå snacket om att Nynäs ligger på gränsen hela tiden. De har en spelstil som tenderar till att vilja tänja på reglerna. De visar ganska stor ovilja att förstå domarens bedömningar. Tror Nynäs skulle tjäna på att skita i domaren och istället gå på sin enorma entusiasm och sin stundtals sköna jargong. Inte ta sig själva på så förbannat stort allvar i alla lägen. Nynäs ligger nu fyra i serien som ett av lagen på tolv poäng (lika med, bra jobbat). Jag hade dem som joker i mitt tips inför säsongstart... Vad var det jag sa (skönt att få säga det igen)!!!

Farsta - Täby, 9-8
Farsta, ett annat tolvpoängslag, vinner med uddamålet mot Täby. Detta kan ha varit tillbakatrycket som fick Täby att tappa tron på att ta sig ur bottenträsket. Nu har man fem poäng upp för att få näsan över strecket. Tungt? Ja. Jobbigt? Ja. Omöjligt? Nja, kanske. Farsta är med på platsen fyra, fem, sex, sju. Inga mål av Tommy Schibort? Vad har hänt med honom denna säsong? Får man igång TS så tror jag att det skulle gynna Farsta enormt mycket. Han är riktigt bra i sina bästa stunder.

Huddinge - Bollstanäs, 10-6
Kanske omgångens skräll. Eller inte. Jag sa inför att jag inte trodde ett dugg på Bollstanäs. Nu har de i och för sig gått hyfsat bra i senaste omgångarna och Huddinge har gått dåligt så, ja, skräll kanske är ordet här!? Ser inga noteringar i matchprotokollet att Mattias Kahn gjort poäng, endast tre pinnar på sju matcher!? Kan detta vara en av orsakerna att det går knackigt? Jag tror det. Mattias är grymt effektiv då han är i form. Kanske för ryckigt jobbschema? Kanske för sena kvällar och för tidiga mornar? Och Linkan då? Kan han göra något annorlunda? Något måste de hitta på i Huddingeleden, annars riskerar de att degraderas till H3 (eller vad den serien nu kommer heta nästa säsong).

5 kommentarer:

  1. Skönt att du är tillbaka!
    Alltid lika kul läsning.

    Keep it up

    SvaraRadera
  2. Ja håller åxå med!
    Du har väl haft problem med IT supporten kan man tänka.....
    Kul att dom har fått ordning på din dator nu, grattis!

    SvaraRadera
  3. Sten Sture >> Tack för de orden, det värmer och peppar mig att fortsätta skriva.

    Jalle >> Samma sak till dig, tack för pep-talk.

    Anta >> Du är för rolig. Kul att du också diggar bloggen. IT supporten har funkat, likaså min dator. Det är annat som stulit min tid. Men tack för ditt "grattis" ändå. Fråga till dig: Stämmer det att ni ledare klivit av Sollentuna? Läste det någonstans. Är det "bara" Bollstanäs som gäller för dig nu?

    SvaraRadera
  4. Trevligt att du är tbx!

    SvaraRadera