tisdag 6 oktober 2009

Kommentarer om Sthlm's H3

Salem - Kungsängens, 3-6
Vad är det som händer i Salem? Inte en pinne på de fyra inledande omgångarna. Nu har man släppt in 7+7+7+6 bollar i de senaste fyra fighterna. Jag tror Nieminen snart tappar tålamodet med laget och dess prestation och kastar in handduken. Han är en kritisk person och faktiskt i sina stunder även självkritisk. Fortsätter detta så tror jag han lämnar över till någon annan. Till Kungsängen lyfter jag hatten. Bra jobbat, och då ska man veta att Salem normalt är tuffa att möta i Skogsängshallen.

SB Innebandy - Bele, 6-5
Ja du, dessa båda lag är duktiga och det måste svida enormt för Bele att tappa poäng i denna match. Nu läste jag i en blogg någonstans att tempot hade dragits ned mycket och detta på initiativ av SB. Smart gameplan tycker jag. Bele har sannolikt ett snabbare spel och bättre fysik, ett högt tempo skulle därför gynna dem och missgynna SB. Med andra ord: Känns som att SB hade en bättre gamplan och därför plockade alla poäng. Notera dock att Bele fortfarande är med i serieledningen med sina nio poäng.

Värmdö - Hammarbyhöjden, 6-8
Noll poäng till Värmdö hittills. Jag sa det inför seriestarten och jag säger det igen (så fick jag det sagt), Värmdö kommer få svårt och rasar ned i fyran. Höjden steker på och plockar poäng, är i delad serieledning. Grattis till Stureplanskillarna. Tror de vinner mycket på entusiasm och skön stajl i laget.

Vendelsö - Vaxholm, 5-5
Mycket märkligt resultat enligt mig. Kom igen Vaxholm, vart är fokus? Ni är bättre än så här. Vendelsö kommer inte ta många poäng i år men nu snodde de två från er. Inte bra. Detta var en "måste match" om Vaxholm har tänkt att vara med i serietoppen (vilket så klart är deras plan).

Jakobsberg - Sollentuna, 4-4
Fem poäng till Sollentuna så här långt. Återigen ligger jag rätt i tipset. Har ju sagt att Sollentuna kommer husera i de nedre regionerna i årets serie. I denna omgång plockade man en pinne av Jakan som hittills inlett bra. Men det behövs trepoängare för att hänga på, nu har Sollentuna två oavgjorda och en torsk. Det håller inte, som sagt var. Jakan då? Två vinst och två oavgjorda. Har alltså ännu ej torskat (som dom med Kungsängen är ensamma om).

Bro - Orminge, 9-8
Har trott stenhårt på Bro inför serien pga deras värvningar i offensiv riktning. Chrisse levererar och likaså Börje, men de andra då? Hallå! Serien har startat. Time to deliver. Starkt att slå Orminge dock. De är ju förväntat topplag och har startat serien bra. Man leder serien men fick här ta sin första torsk. Tycker dock att båda lagen släpper in för många bollar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar