måndag 28 september 2009

Kommentarer om H2 ÖS

Gottsunda - Huddinge, 7-3
Hoppla. Gottsunda sprattlar till och sätter på Huddinge med 4 bollars marginal. Gottsunda har jag ingen koll på men har ju läst att de är nederlagstippade. Denna vinst måste har värmt. Huddinge da? Ja vad säger man? Skulle inte de ligga i toppen? Denna torsk svider säkerligen enormt. En stor prestigeförlust och vetskapen att man torskat mot seriens förmodade bottenlag är en knäck. Tror Linkan med sitt manskap har en del att jobba på.

Sundbyberg - Hammarby, 5-8
Okey, Sumpan torskar. Synd för dem. Speciellt då de gått ut och sagt att de är bättre än Bajen. Men men, de gräver inte ned sig för detta. De är nykomlingar och kommer att slå hårt i många matcher. Jag är säker på det. Bajen då? Vilka spelade de med? Hur jävla svårt ska det vara att uppdatera IDA? Jag är så förbannat trött på denna förening så jag... Jag ska inte skriva det. "Lallare" får räcka. Hur som helst så inkasserar de en ny tre-poängare. Grattis. Än så länge håller det.

Nynäshamn - Duvbo, 3-3
Nynäs tar årets första poäng och det mot ett tungt, gnälligt och fult spelande Duvbo. He he, Nynäs är lite likadana. Tunga, fula, gnälliga. He he. Synd att jag missade denna drabbning. Nåja. Nu har Nynäs i alla fall fått en pinne och de inser nog att de måste kriga för varenda en. Hoppas att de gör det och inte blir denna jo-jo som de har rykte om sig att vara.

Farsta - Bollstanäs, 10-3
Farsta laddar ur, smack. Tio kassar och gästerna står som fågelholkar. Detta Farsta hade jag velat se mot Bajen senast. Bollstanäs hade jag koll på förra säsongen och då var de ett looser-lag som jag inte värderade särskilt högt. Ett lag som är oseriöst, utan visioner och ambitioner. Ett tjattergäng som biter sig i svansen hela tiden. Ett polargäng som tycker om plast.

Södertälje - Åkersberga, 8-1
Så kom den då, storsegern och det favorittippade Södertälje tog revanch på förra helgens skrälltorsk. Ackers tappar poäng och som jag redan tidigare har sagt. Ackers får det tufft denna säsong. Här verkar de inte ha haft mycket att hämta i alla fall.

Täby - Storvreta Ungdom IBK 5-8
Täby i Tibble får besök av Upplänningarna. Verkar varit en komfortabel seger. Har inget att säga om Täby. Vet inte så mycket om Storvreta Ungdom heller, mer än att de är farmarlag till Storvreta. Ska bli kul att se dem endera dagen. Har hört att en del spelare från Årsta gått till klubben, och Årsta spelade för några år sedan den mest magnifika juniorinnebandyn jag dåtills sett. Får för mig att Storvreta Ungdom spelar en ren, klinisk innebandy - men vad vet jag?!

3 kommentarer:

  1. Gottsunda verkar ha gjort en stor överraskning för många när dem vann mot Huddinge. Storvreta Ungdom har ju både rutin och ungt. Deras mest rutinerade spelare är helt klart Johannes Gustavsson. Hur mycket ungdom det nu är vet jag ej. Dem kan nog också försöka komma högt upp.

    SvaraRadera
  2. "men vad vet jag?!" Inte mycket verkar det som... Var allt utom en komfortabel seger kan jag säga..

    SvaraRadera
  3. Anonym >> Det är just det jag skriver, "men vad vet jag". Med andra ord, jag vet inte mycket i denna fråga. Tack för att du läser och engagerar dig. Lycka till i fortsättningen med, tja, vad vet jag?!

    SvaraRadera