måndag 14 september 2009

Premiären i Stockholms H3:a

Här spekulerar jag fritt om helgens resultat i Sthlm H3.

Vaxholm - Bro, 9-7
Vaxholm är bra, speciellt på hemmaplan. Hade dock förväntat mig mer av Bro. De har värvat bra och mig veterligen så har Vaxholm tappat bra spelare. Lite oväntat resultat men det föll väl kanske på att Vaxholm spelade på hemmaplan.

SB Innebandy - Värmdö, 3-2
Gubbarna mot ungtupparna. De båda Div2 konkurrenterna från förra säsongen. Hur skulle det gå? Ja, en uddamålsvinst för SB. Jag är inte förvånad. De är bra, de har flås, de har rutin och det är just det som de plockar poäng på, sin rutin. Riktigt vassa i spelvändningarna också. Värmdö tror jag saknar just det som jag listar att SB har.

Orminge - Salem, 7-6
Tror att dessa lag är hyfsat jämnbördiga. Såg att Salem hade ledningen som man sedan tappade då Salem spelade med en man mer? Orminge gick från 1-2 till 5-2 på 6 minuter och hade alltså i dessa 6 minuter en utvisning emot sig. Det är lite signifikativt för Salem, att tappa en ledning.

Bele - Vendelsö, 3-0
Alla rapporter säger att det var en kassaskåpssäker vinst, men vem hade trott annat? Vendelsö får det nog svårt i årets H3. Strul med spelare som lämnar, har tappat mycket till IBK Handen. Vad det gäller Bele så har de nog gett sig f-n på det i år. De ska upp! Men men, de har en historia som vittnar om totalt förfall under seriens gång. Blir spännande att se utvecklingen denna säsong.

Hammarbyhöjden - Jakobsbergs, 5-9
Välkommen till verkligheten HIBK. Måste säga att det är lite imponerande av Jakan att plocka en övertygande seger mot lite smått uppskrivna HIBK. Jakan har ju tappat lite spelare och legat lågt i rapporteringen om vilka som kommit in. Till HIBK är Leo överskriven, en del Handenspelare har klivit över, HIBK har de facto ett bra lag. Detta fixar dom, det var bara ett litet uppvaknande. Men det får inte bli för mycket torsk inledningsvis, det är roligare att ha häng på toppen än att få värja sig mot botten.

Kungsängen - Sollentuna, 5-5
Detta resultat är hämtat från en gästbok då Kungsängen inte mäktat med att rapportera resultatet i IDA. Blåbärsvarning? Ja vad säger man. Nykomligar mot ett veterangäng (läs: gubbgäng). Ett uppvaknande för Kungsängens unga trupp med skickliga spelare men som nu fått lära sig att det måste spelas med 100% fokus hela matchen. Tror dessa lag kommer husera på nedre halvan av tabellen.

Läs mer >>

12 kommentarer:

  1. Måste nog säga att det är bättre att du uppdaterar dig först innan du sågar vad någon gjort eller inte gjort i IDA.
    Även vi i IFK Soll hade problem med IDA rapporteringen men nu är det fixat....
    Tack för tipsen förresten alltid kul att slå från underläge... :-)

    Anta

    SvaraRadera
  2. Jo men nog uppdaterade jag mig alltid innan jag skrev. De facto var inte resultatet inne klockan 11:46 då jag skrev detta inlägg.

    Sen att det skulle gått knackigt i IDA har jag svårt att ta till mig då samtliga andra matcher var inrapporterade i tid (senast 4 timmar efter match är väl det som gäller?)... Därför använde jag uttrycket "blåbärsvarning", tänkte att Kungsängen var lite rookie i H3:an. Sågning? Ja kanske :)

    Men men, låt oss inte tjafsa om detta. Lycka till i serien och slå underifrån ni, jag håller med - det är roligare att slå underifrån än att leva upp till ett favoritskap ;)

    SvaraRadera
  3. Ehhh... F-n, jag borde inte skrivit innan jag dubbelkollat! Skrev du att det var fixat nu??? Jag kollade in på matchrapporteringslänken och det är f-an inte fixat. Vilken rapportering!!! Herregud.

    Och så har du mage att dissa mig då jag skriver "blåbärsvarning"? Ack så rätt jag hade, ha ha ha. Gör om - gör rätt.

    Länk: http://www.innebandy.se/templates/IDA/MatchInfo.aspx?id=8811&MatchID=436858&epslanguage=SV

    SvaraRadera
  4. Med tanke på Veteranlag så kollade jag medelålder på dom registrerade lagen i helgen och det såg ut så här.....

    SB 34,6
    HammarbyH. 29,8
    Jakan 29,6
    Sollentuna 28,4
    Bro 27,6
    Vaxholm 25,6
    Salem 25,3
    BeleBarkarby 24,8
    Orminge 20,8

    SvaraRadera
  5. ??, kanske inte rapporteringen det handlade om utan de facto att spelarna skulle läggas upp,eller.....

    SvaraRadera
  6. Anonym >> Jo det var faktiskt resultatet och rapportering om VAD som hände NÄR i matchen som jag var mest ute efter.

    Anta >> Cool uträkning du gjort. Fan, ni är inte äldst i serien. Fjärden äldst, där ser man. Ni kanske bara har fysik som om ni vore äldst och därmed fått epitetet "gubbgäng" ;)

    SvaraRadera
  7. Va menar du med de?
    Vad som hände när???
    Gubbgäng är något som kommer från dom som inte vet något om oss!

    SvaraRadera
  8. Anta>>> jag såg matchen, ni är gubbiga.

    admin>> kungsängen är kanske inte lika slöa på att updatera sina bra resultat som när de faktiskt är på håret att åka på en "hej-och-välkommen-till-en-serie-högre-förlust" med sänkt självförtroende som följd...

    SvaraRadera
  9. Anta >> Jo, jag menar att resultatrapporteringen visar en herrans massa perioder. 2 st period 1, 4 st period 2, 4 st period 3. Den är inte snygg, den är fel och den är oläslig. Den är usel och den var sent inkommen. Nu skiter vi i det här. 5-5 blev det. Och du... Jag har sett er i många matcher, ni är ett gubbgäng ;)

    Lotion >> Kul kommentar och jag håller med :)

    SvaraRadera
  10. HAhaha ja visst är vi gubbiga men vi kallar det rutin...
    När det gäller matchrapporten kan jag bara meddela att KIF inte har klarat att få in sina uppgifter så jag gjorde rapporten för eran skull dönickar:-)
    Rapporten är ifylld i ordning att det ser ut som det gör får ni skylla på IDA för!
    Lycka till i fortsättningen "junisar"

    SvaraRadera
  11. Anta >> Herregud!!! Nu kommer det fram att det var NI, Sollentuna (som bortalag) som la in matchrapporteringen som var oläslig. Då är det ju du/ni som är blåbär?! Sorry Kungsängen.

    Ni har ju gjort detta några säsonger nu och lyckas ÄNDÅ INTE få in rapporteringen på ett korrekt sätt?! Nu tog ju hela diskussionen en helt ny vändning, ha ha ha.

    Nu får jag såga på så sätt att den usla rapporteringen beror på att det är ett GUBBGÄNG som har rapporterat, de är ju inte så vana vid IT-stöd, ha ha ha.

    Men du Anta, jag tycker ni är sköna, no hard feelings. Keep it up och lira lite gubbplast och sätt åt mig så det sjunger i ribbstolarna. Ha det gott från en "junis". Ha ha ha.

    SvaraRadera
  12. Hrmmm, sugen å ha sista ordet verkligen: )

    SvaraRadera