tisdag 1 september 2009

Jag skulle velat se spelet bakom kulisserna

Så vart det då ingen skandal. SIBF har fått sitt och alla de fem lagen som slarvat fick med nöd och näppe spela sin serie säsongen 09/10.

Undrar jag hur det egentligen gick till?

Konspirationsteoretiker som jag är så kan jag tänka mig att det gick ett och annat samtal hit och dit idag under dagen. Tror faktiskt inte att pengarna var på SIBF's konto igår som var deadline (sorry, ny deadline). Tror att Hammarby jagat sig blåa efter stålar och fick ihop det först idag, alternativt lovat att de ska komma in med slantar det eller det datumet.

Nä, för det är faktiskt så. Jag tror inte mycket om Bajen, absolut inte som organisation. Jag tror heller inte mycket om SIBF.

Jag har varit med om många saker som haft deadline gentemot dem där föreningar, lag, pojkar och flickor fått stå utanför pga att man kommit in med en anmälan en dag för sent eller vad det nu kan ha handlat om. Man är flexibel mot vissa men inte mot andra. Min erfarenhet stavas "fyrkantiga" (som sagt mot vissa).

Men men, det är klart att det är bra att inget lag blev urdraget. Serier hade haltat och massor med människor hade blivit drabbade på ett negativt sätt. Det som stör mig som sagt är att man på SIBF inte handlar på ett konsekvent sätt. De har kanske sina skäl, men lägg då fram dem med en god motivering.

PS - Notera att innebandymagazinet inte nämnt ett ord om detta, däremot har man hårdbevakat Hammarbys satsning som man aldrig tidigare bevakat och rapporterat om ett Div2 -lag. Det kan jag tycka är mycket märkligt. Är det god journalistik? - DS

Läs mer >>

6 kommentarer:

  1. God jornalistik är att kolla uppgifter så noga man kan innan man publicerar dom i officiella skrifter!Vad jag vet så fanns betalningen hos förbundet förra måndagen.

    SvaraRadera
  2. Varför skrev då förbundet på sin hemsida senast denna måndagen 090831 att pengar inte kommit in än?

    SvaraRadera
  3. God journalistik är att kritiskt granska, allt och alla. Tredje statsmakten är ett uttryck som beskriver massmedia i Sverige och deras roll i ett samhälle.

    Innebandymagazinet ingår i "tredje statsmakten" och måste ju för fanken ha sett att här är en superskandal på väg att brisera, det var ju ett faktum länge att ett faktiskt hot mot föreningens existens förelåg - håll med om det?! Självklart ska en nischtidning, the one and only, rapportera om detta och följa händelseutvecklingen.

    Jag säger inte att de ska ta ställning i ärendet men definitivt granska och rapportera om det.

    Nu hade ju detta blivit negativ granskning och rapportering gentemot Bajen och då vill inte Innebandymagazinet vara med. Det vittnar om jäv och om bruna tungor.

    Snälla, se att Hammarby är ruggigt favoriserande istället för att försvara dem med att Innebandymagazinet bedriver god journalistik. De skriver och rapporterar om sporten vi älskar på ett frekvent sätt, inte på ett gediget gott journalistiskt sätt.

    Undrar by the way hur många av deras reportrar/skribenter som är utbildade journalister?

    SvaraRadera
  4. Det kan ju ha varit så att "magget" kontaktade Hammarby och frågade dom vad status var, till skillnad från SIBF. Det är svårt att sitta som 3:e part när man inte har insikt i allt, två parter säger olika saker, vem ska man tro på. Jag stod själv bredvid Kenta S när han sa en vecka innan tidsfristen gick ut att pengarna var för en vecka insatta, men att det var SIBF som hade klantat sig.Han önskade att någon talade om sanningen så att alla såg att Hammarby inte var "boven" denna gång. I och med att vi inte sett någon fortsättning/förklaring från SIBF konstiga agerande i samband med att tidsfristen gick ut så kan alla "som är lite begåvade" räkna ut var problemet låg.

    SvaraRadera
  5. Tack för den kommentaren från en som kanske inte är så begåvad. Kan ju vara så att det är lite pajasar allihop. SIBF har jag aldrig påstått att de är fläckfria men det är sannerligen inte Hammarby heller. Och Vad du hört från Kenta är kanske inte alltid så mycket värt, jag menar killen kan ju sälja sand i Sahara. Han är en skön kis med mycket snack i bröhålet. Have a nice weekend.

    SvaraRadera
  6. Kenta pröjar ju Magget för att bara Nice Cred

    SvaraRadera