onsdag 26 augusti 2009

Tyvärr - måste ha denna rubrik - "Pajas-Bajen"

Lär de sig aldrig? Bajen. Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. De har inte betalat in årets serieavgift (deadline 11 augusti 2009) och riskerar därmed uteslutning från seriespelet 2009.

Tyvärr, ja jag skriver tyvärr, så betyder detta med deadline inte särskilt mycket då SIBF viker ned sig och presenterar ett nytt datum för Hammarby att betala in sin resterande skuld. Föreningen har fått till den 30 augusti på sig att betala in pengarna. Nu pratar jag inte bara om herrarna utan även damerna.

Är inte detta signifikativt för Bajen? Är det inte detta alla säger om denna förening? Att de ej har koll på grejerna. Att de är en uselt skött förening. Att de ej har en fungerande organisation. "Bajen till 1000" är det lätt att säga, men det är inte lika lätt att pröjsa deltagaravgiften.

Personligen tycker jag det är riktigt svagt av SIBF att inte utesluta dem per omgående. Jag menar, har man en deadline så har man?! Varför ska man "dalta"? Jag skulle vilja höra: "Tyvärr Bajen, denna gång missade ni den kommunicerade deadline:en. Det blir uteslutning pga detta. Gilla läget. Som man bäddar får man ligga."

Ponera att Bajen faktiskt blir uteslutna. Hur ska Mittman, Sjögren, Schmidt, Karlsson, Fischerström, Davidsson, Grip, Modig, Schäfer med flera ta detta? Stannar de, nej knappast. Det måste ju rimligtvis innebära att föreningen blir utesluten och att man får ett (o)frivilligt sabbatsår med omstart i Div6 säsongen 10/11. Det där går säkert att utläsa i någon tävlingsföreskrift. Men herregud vilken flopp, vilken kalkon, vilken fruktansvärd käftsmäll om detta skulle inträffa.

Jag ska också säga, för det är fler "felande" föreningar, att samma sak och tillvägagångsätt bör gälla föreningarna Vänersborg, Örebro, Axberg och Storvreta Ungdom.

Läs mer här >>>

3 kommentarer:

  1. Som du också har sett så har det storsatsande Örebro i div1 missat att betala in avgiften, den föreningen satsar också uppåt (en liten reflektion som du tydligen missat)

    SvaraRadera
  2. sorry, såg längre ner i ditt inlägg att du hade Örebro m.f.l.

    SvaraRadera
  3. He he, just det ja. Nä men seriöst så ska samma sak gälla samtliga föreningar. Undrar nu hur det går...

    SvaraRadera