fredag 28 augusti 2009

Bodström, Balrog vs Bajen, Karlsson

Läste Magnus Fredriksson's nypublicerade krönika, "Bodström ombud för Balrog & Kenta för Karlsson". Fredriksson's uppenbara kärlek till Hammarby är svår att missa. Han tar för givet att Bajen vinner Div2 ÖS och han anser att laget är så starkt att får de bara in Micke Karlsson så kommer de lyckas.

Jag är inte lika säker. Bajen kommer vara ett jagat lag under hela säsongen. Samtliga lag i samtliga möten med Bajen kommer göra allt för att ta poäng. Det gör att Bajen måste prestera på topp i match efter match. Klarar de det?

Konkurrenterna har inte direkt legat lågt de heller. Just nu anser jag att Södertälje är främste utmanare och jag vill hävda att de faktiskt har ett lag med både större potential och högre lägstanivå. En trupp som helt enkelt ser bättre ut om man jämför deras 10 första spelare med Bajens 10 första.

Jag tror Södertälje har en hungrigare trupp och får för mig att deras rutinerade spelare är några år yngre än Bajens rutinerade motsvarighet. Hur bra är Bajens Davidsson? Hur bra är Bajens Grip? Hur bra är Bajens Fischerström? Jag tycker mig de senaste åren sett dessa herrars nedåtgående kurva sticka iväg allt djupare. Kanske är detta deras sista säsong (tänker mest på Davidsson). Det börjar bli dags att lämna över, men till vad? Vad har Bajen i sin andra femma, i sin tredje femma? Kan de leverera i match efter match?

Nä Magnus Fredriksson, jag tror inte det. Nu har de dessutom fått esset Bodström emot sig i den juridiska tvisten om Karlsson. Klarar de den matchen? Kenta Sjögren, profil i innebandyvärlden må vara en eldsjäl av stort mått men vad har han att sätta emot oppositionens juridiska konung, en föredetta och potentiell justitieminister?

Jag tror att Karlsson blir ett ett-års-fall...

Läs mer här >>

Här finns ännu mer att läsa i ärendet >>

2 kommentarer:

  1. Frågan är hur ser Balrogs ekonomi ut? Har man råd att ha Bodström med sig i spelet hur länge som helst? Det måste nog kosta en hel del att ha den mannen med på sin sida.

    Vad är anledningen till valet av Bodström förrutom att han har haft en hög post i landet.

    SvaraRadera
  2. Notera att allt detta är rykten som passerat mig. Det jag hört om ekonomin i Balrog är att de har en stor skuld till kommunen (var det 300'000 kr eller 600'000 kr?). Den har man bett att få betala av med 25'000 kr / månad. Vill minnas att ryktet sa att kommunen ej gått med på detta. Sedan hur de har det med skulder till andra fordringsägare vet jag inte.

    Bodström kan tänkas känna någon som känner någon och gör detta på mer eller mindre idell basis, vad vet jag? Tror inte heller att Balrog har råd att ha honom på hans ordinarie taxa.

    Anledningen att man väljer honom eller tar emot hans tjänster är givetvis pondus, kändisskap, fd justitieminister och Allsvensk fotbollspelare.

    SvaraRadera