onsdag 2 december 2009

H2 ÖS och Sthlm H3 - Tabellen efter 10 omgångar

Storvreta Ungdom - Hammarby, 6-7
Sägs att detta var en bra fight, att Storvreta Ungdom stod på hälarna i första fem men att de sen ägde mer och mer i matchen. Ryktet säger att Bajen gnällde på i vanlig ordning, förvånad någon? Kom igen nu Schmidt, ta tag i gubbarna och väx upp!

Åkersberga - Huddinge, 13-9
Ackers tar välbehövliga tre poäng (fråga mig inte hur för de är usla). Huddinge har problem, kanske är det den unga, oerfarna truppen, kanske är det Balrogdebacklet?

Södertälje - Gottsunda, 4-5 SD
Gottsunda plockar oväntat extrapoängen från Södertälje (som har underpresterat och inte infriat mina förväntningar).

Nynäshamn - Farsta, 3-4
Här var det tight. Tror denna fight hade kunnat sluta hur som helst. Såg Farsta härom veckan och imponerades inte. Jokern Nynäs funkar ibland, ibland inte. Har de problem med tränarduon (som ryktet säger, även i ett par kommentarer i denna blogg)?

Duvbo - Bollstanäs, 9-3
Duvbo tar de pinnar jag var säker på att de skulle ta. Bollstanäs is going down, all the way. Sorry Norrortsbonnpöjkar.

Täby - Sundbyberg, 3-8
Klockrent säker tvåa. Sumpan är på gång, Täby har aldrig ens varit med i matchen. Herrtrean hägrar.

H2 ÖS -Tabellen efter 10 omgångar

1. Hammarby IF IBF, 30 p
2. Storvreta Ungdom IBK, 20p
3. Södertälje IBS, 19p
4. Gottsunda IBF, 17p
5. Sundbybergs IK, 17p
6. Farsta IBK, 16 p
7. Duvbo IK, 15p
8. Nynäshamns IBK, 12p
9. Huddinge IBS, 9p
10. Åkersberga IBF, 9p
11. Bollstanäs SK, 9p
12. Täby FC, 4p

===========================================

Stockholms herrtrean

Bele - Sollentuna, 6-10
Skräll, skräll, skräll. Kolla mitt inlägg nedan om att Bele är den eviga trean-fyran-femman. Ska historien upprepa sig? Bele ska vara glada att Kungsängen kammade noll.

Orminge Wallenstam - Jakobsberg, 12-9
Orminge verkar oerhört starka i denna serie. Vilka nyförvärv finns? Nu gör man ett ryck i toppen. Jakan är jag positivt överraska över, gör nio kassar lika med bra. Släpper in tolv kassar, lika med dåligt.

SB Innebandy - Vendelsö, 4-7
SB torsk och nu börjar det se illa ut. Hur är det i laget? Tränar man? Vilka är med? Är de för gamla? Gunnarzon & Co måste nog ta detta ras på allvar om man vill överleva serien.

Värmdö - Salem, 8-7
Nieminens tid är räknad, snart ryker han. Värmdö är bottengänget du ej får torska mot. Fundera på vilken frustration som måste infunnit sig hos Salem efter denna uddamålstorsk?!

Bro - Kungsängen, 9-7
Derby och Brovinst. Tarander levererar men är bäbis i humöret. Inte bra. Kom igen Robin, du är grym med plasten men skit i det där jävla jiddret och det fula spelet. Lira plast istället.

Sthlm H3 -Tabellen efter 10 omgångar

1. Orminge Wallenstam IBK, 24p
2. Bele Barkarby IF IBF, 19p
3. Kungsängens IF, 18p
4. Bro IK, 17p
5. Vaxholms IBF, 16 p
6. Vendelsö IK, 15 p
7. Jakobsbergs IBF, 13p
8. Hammarbyhöjden IBK, 13p
9. IFK Sollentuna, 12 p
10. Salems IF, 8p
11. SB Innebandy IF, 8p
12. Värmdö IF, 6p

5 kommentarer:

  1. Täby - Sundbyberg, 3-8
    Klockrent säker tvåa. Sumpan är på gång, Täby har aldrig ens varit med i matchen. Herrtrean hägrar..
    Researcha lite innan du sitter här och hittar på :P
    http://www.sundbybergherrar.se/Matcher/Taby_borta_091129.htm

    SvaraRadera
  2. Såg matchen SVU-Hammarby, vem i Bajen gnällde mer än SVU?
    Ta reda på fakta innan du skriver, det är så dåligt av dig, kom igen, väx upp.

    SvaraRadera
  3. Okey gubbar, Ni har snéat ur på mig för att jag skrivit som jag gjort. Okey. Nu kommer min motivering.

    Anonym #1 >> Jag säger att det är en klockren tvåa. Bakgrunden till detta uttalande är att fakta talar sitt tydliga språk. Sumpan har vunnit de sex senaste fighterna och Täby har torskat de sex senaste (fem vinst, fem torsk innan mötet). Endast en idiot skulle tippa Täbyseger här. "Klockrent säker tvåa" är alltså ett ganska okey uttalande. Att jag skriver "Täby har aldrig ens varit med i matchen" har sin förklaring. Med "matchen" menar jag säsongen, serien. Är du med? Jag menar alltså att Täby med sina fyra poäng på tio matcher inte har varit på banan på hela säsongen. Jag menar inte den specifika matchen mot Sumpan. Där, i den specifika matchen, har de uppenbarligen haft lite flyt och Sumpan spelat mindre bra (iaf enlit dem själva, Sumpan alltså).

    Anonym #2 >> Var vänlig och läs vad jag skriver igen. Jag skriver att det "sägs att" bla bla. Jag skriver att "ryktet säger" bla bla. Jag hävdar alltså inte att detta är någon fakta. Däremot TYCKER jag att Bajen är gnälliga, Schmidt (K) i synnerhet (detta baserat på vad jag sett live hittills). Du vill att jag ska ta reda på fakta, jag säger - kom igen!!! Tror du jag har all tid i världen att kolla upp fighter hit och dit (denna gång snackar vi Uppsala, jag bor i Sthlm)? Och vad är fakta? Det är väl subjektivt? Att du såg matchen och vill hävda min motsats betyder väl inte att det är fakta? Väl? En annan åskådare skulle säkert hävda sin åsikt som fakta, trots att den går stick i stäv med din. Förhoppningsvis omvärderar du ditt uttalande att "det är så dåligt av mig", men man vet ju aldrig. Jag kanske får leva med att du tycker jag är dålig.

    SvaraRadera
  4. Haha, avdelning svar på tal!

    Bra gjort och ner med alla trötta anonyma hatare.

    http://www.sellessal.se

    /Mr Klister

    SvaraRadera
  5. bloggen skulle inte va det den är utan dina egna åsikter. Bra att det berör!

    Keep up the good work!

    SvaraRadera