onsdag 9 september 2009

Sumpan är sköna

Läste att Sundbyberg var tippade på plats 10 av Innebandymagazinet. Jag fullkomligt njöt då jag läste Sumpans lite syrliga kommentar som antagligen innefattar en del ironi också. Svaret på IBM kommentaren "vi tippar er som 10:a" löd...

"Det är väl bra, men jag tror ni har missat nått. Det är lite väl lågt, för vi har bättre lag än Hammarby.". Det är rätt tycker jag. Var en underdog, låt de andra stå i rampljuset. Sundbyberg är bra och jag tror säkerligen att de kan skaka en del av de favorittippade. Gillar deras ödmjuka stil. De lirar verkligen för laget och har ett skönt "go".

Sen om det håller eller inte har jag faktiskt inte någon riktig aning om. Det jag vet däremot är att har man harmoni och kul samt håller sams och gör "grejen" tillsammans - då kan man komma långt. Allt är inte individuell kompetens och talang. Det är en lagsport vi pysslar med och då är kedjan aldrig starkare än sin svagaste länk, i alla aspekter.

Läs mer >>

Sundbybergs IK, Herrar >>

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar