söndag 23 augusti 2009

Lite DM-resultat

Hammarbyhöjden spöar Nynäs återigen, denna gång i en tävlingsmatch (DM). Obs >> Denna gång med 2-1 och mål med 5 sekunder kvar.

Kan tänka mig att det inte kändes bra för hårdsatsande Nynäs.

Jag har ingen aning om vem som vann gruppen och därmed med säkerhet går vidare. Att Höjden skulle haft problem med att vinna mot FBC Handen och Grödinge har jag dock svårt att se. Jag antar att Höjden vann gruppen.

Om nu Nynäs tog sig samma så bör de ha vunnit över de tidigare nämnda lagen och därmed knipit gruppens 2:a plats. Gjorde de mycket mål i dessa matcher så bör de vara kandidat att vara en av de fem bästa 2:orna (de avancerar också).

Något verkar uppenbarligen knas med Nynäs. Har de för stor press på sig? Har de drabbats av hybris och kan inte leverera? Har de stuckit ut hakan för mycket och därmed gett bränsle åt motståndarna?

Vaxholm verkar haft en behaglig resa. Gruppsegrare med 25-9 i målskillnad. Motståndet kändes ovanligt svagt för att vara DM, men jag antar att det lottas rakt av - och då hade Vaxholm flyt. Haningepojkarna, Hökarängen och KTH gör ju inte att man darrar direkt.

Vad det verkar så tog Kungsängen gruppsegern i gruppen med Täby, Töjnan och Marieberg. Det känns som en liten skräll. Täby i Div2 borde kanske vunnit. Tror att de med stor sannolikhet går vidare likt Nynäs, som en av de bästa 2:orna. De spelade 2-2 i matchen mot Kungsängen.

Farsta vann sin grupp och avancerar därmed. Hur det sedan slutade för Högdalen, Ragnarök och Skärholmen i samma grupp vet jag ej.

Bele är vidare efter serieseger i gruppen som också hade lagen Ingarö, Örby och Jakobsberg. Ingen imponerade grupp men hur som haver är Bele vidare.

Gruppen med Huddinge, Trehörningen, Sätra och Ursvik har jag ingen aning om hur det gått. En vild gissning är dock att Huddinge mosade allt motstånd. Allt annat vore en skräll.

Nä nu får det räcka med sammanställningen, orkar inte leta resultat och kommentarer på fler hemsidor längre. Sov gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar