måndag 26 januari 2009

SSL: Umeå - Dalen

Kollade kvällens SSL match på TV. Det var två ganska dåliga lag i en rätt tråkig match. Slogs dock av att det var en helt okey publiksiffra. 1800 någonting. Jag funderade för mig själv och kunde inte komma på en annan inomhusidrott som drar så mycket folk. Jag menar, detta var ingen monstersiffra, men helt okey. Vilken idrott har liknande siffror? Jag orkar inte surfa runt och kolla upp detta i olika tabeller men inte f-n kan väl basket, handboll, volleyboll, etcetera ha lika stora siffror?!

Ja ja, tillbaka till matchen. En riktigt tråkig sådan. Vart fanns kampen? Såg liksom ingen sån där het derbykamp någonstans på banan. Domarna var bra dock. Bättre än lagen. Ha ha ha. En ytterligare grej som slog mig var att det nästa alltid blir nerv i TV-matchernas slutminuter. Nu har jag långt ifrån sett alla TV-matcher men de jag har sett har alltid varit uddamålsvinster eller sudden. Det är kul och en bra PR för sporten inför en stor publik (tänker på sofftittarna nu).

Jag är en sån som inte längre vill kalla innebandyvärlden för "vår lilla ankdamm". Jag är säker på att sporten kommer fortsätta växa och att utvecklingen kring speciellt arrangemangen bara kommer förbättras. Med bättre arrangemang (en mer attraktiv produkt/upplevelse) tror jag det finns stor potential att locka fler "i-hallen-tittare", fler TV-tittare och fler sponsorer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar